Zarządzanie spółką

Skuteczne zarządzanie firmą wymaga całego szeregu umiejętność i czasu. Wiele przedsiębiorstw z chwilą, w której staje się większe, są zarządzane tylko w oparciu o dane finansowe, ponieważ dogłębna analiza wszystkich elementów firmy może być po prostu zbyt czasochłonna. Problem z takim sposobem zarządzania polega na tym, że te wskaźniki pokazują tylko efekt końcowy, a nie powody i przebieg. Jeżeli kierownictwo będzie reagowało tylko na ten element szybko może się okazać, że przegapiło, albo dużą okazję, albo wprowadziło firmę w krytyczną sytuację. Dlatego przedsiębiorstwa powinny starać się zarządzać w oparciu o tzw. strategiczne karty wyników.

Zarządzanie Spółką z o.o.
Zarządzanie Spółką z o.o.
"Spółka"

Jest to sposób oceniania działania firmy na kilku płaszczyznach, jak perspektywa rozwoju, procesów wewnętrznych, klienta oraz wskaźników finansowych. Dzięki dzieleniu oceny na takie elementy możemy w relatywnie prosty sposób ocenić stan naszej firmy oraz podjąć odpowiednie kroki.

Pierwszym elementem jest perspektywa rozwoju. Zanim cokolwiek zrobimy musimy ustalić co nasza spółka musi zrobić, by osiągnąć sukces. Jakie działania, zasoby (w tym ludzkie) będę jej potrzebne. Należy spojrzeć co firmy o podobnych profilach robią oraz gdzie kierują swoje działania. Dobre kierownictwo ustawi pewne założenia numeryczne, których osiągnięcie pozwoli firmie działać i rozwijać się. Przydatne do tego jest pełne badanie rynku w swojej branży również pod względem jej wzrostu. Należy spojrzeć też szerzej na rynek, jako całość i przeanalizować jak może reagować przez najbliższy okres.

Następnie powinno się spojrzeć wewnątrz swojej firmy i sprawdzić jak wyglądają jej procesy wewnętrzne. Patrząc na firmę od wewnątrz należy określić te elementy działalności, które pozwolą osiągnąć zaplanowane cele. Jeśli według planu rozwoju firmy mamy zamiar dostarczać pizzę do domu, to elementami wewnętrznymi są: dostawa (dostawca, czas, opakowanie) oraz przygotowanie produktu. Wiedząc, że są to elementy wewnętrzne menadżer powinien starać się usprawnić, poprawić albo utrzymać najwyższy standard działania. Wszystkie te elementy mają znaczenie, jeżeli chcemy pozyskać, a przede wszystkim utrzymać klienta.

Kolejnym elementem zarządzania jest perspektywa klienta. Jako kierownik należy spojrzeć na firmę oczami klienta, a następnie określić te elementy, które są najważniejsze dla niego. Przykładowo, jeżeli sprzedajemy towar drożej niż konkurencja, ale gwarantujemy jego szybką dostawę, to najważniejszym elementem dla klienta jest szybka dostawa danego towaru. I jako firma musimy zrobić wszystko, by ten element u nas był szybszy niż u konkurencji. Klient jest rozsądny i jeżeli go zawiedziemy, to nie wróci do nas. Tak samo jeżeli oferujemy tani produkt, ale gwarantujemy, że go dostanie, to pewne jest, że nawet małe opóźnienie go nie zrazi, dopóki dostanie ten produkt, który zamówił, tutaj najgorszym problemem jest brak towaru.

Ostatni i chyba dla wielu najważniejszym elementem to wskaźnik finansowy. To tutaj sprawdzimy czy nasze działania i analiza mają rację bytu. Bo na koniec dnia, to zyski i rentowność są oceną firmy.

Jeżeli Wasza spółka z o.o. ma problemy finansowe i chcecie ją sprzedać, zapraszamy do kontaktu z LTD Broker.